Prehrana

Kako pobijediti strah od šećera?

Šećer se smatra glavnim uzročnikom savremenih bolesti. Upravo zato postoji strah da će svaki šećer pa i najmanja količina dovesti do bolesti. Ovo naravno nije tačno, jer je prije svega bitno odakle šećer dolazi a nije svejedno ni koju količinu jedemo. Opsesivno bježanje od šećera često dovodi do poremećaja u prehrani, socijalne anksioznosti i izbjegavanja obroka koji imaju sporni sastojak. Dugoročno to je isrcpljujuće i naporno.

Kako pomoći sebi?

1.       Upoznaj šećere

Kako bi osvijestili nešto moramo dobro shvatiti o čemu se radi. Nisu svi šećeri isti. Jednostavni šećeri se brže razgrađuju i resorbuju u probavni sistem. Složeni ugljikohidrati se sporije vare te samim tim sporije ulaze u krvotok.

2.       Nije svejedno odakle je šećer

Često ljudi ne razumiju da šećer u voću nije isto što i šećer u kolačima. Naime, šećeri u voću su okruženi vlaknima koji usporavaju resorpciju u krv te dio šećera i izbacuju vani neiskorištene. Voće ima i vitamine, minerale, pigmente, enzime što ga čini zdravim. Kolači, slatkiši, prerađeni šećeri vrlo često sadrže još i zasićene masnoće te aditive koji dugoročno mogu biti štetni.

3.       Prednost domaćim poslasticama

Niko ne može živjeti kao isposnik. Sasvim je normalno da pojedemo komad kolača ili torte. Prednost uvijek dati domaćim kolačima u koje znate šta ste vi ili neko vaš stavio. Pri tome pazi na količinu jer i zdravija verzija ima dosta kalorija.

4.       Nemoj sebi davati „cheat day“

Ljudi tada obično pojedu jako mnogo kalorija i hrane niske nutritivne vrijednosti. Umjesto toga, daj sebi jedan mali cheat obrok ili užinu a nakon toga nastavi sa pravilnom prehranom. Tako ćeš imati osjećaj da držiš sve pod kontrolom bez osjećaja krivnje i oporavaka od „cheat day“-a.

5.       Pazi kako se osjećaš

Slatko, kremasto, hrskavo nam se jede i onda kad se osjećamo tužno, usamljeno, ali i kad nam je dosadno. Nemoj osjećaje gušiti slatkišima. Nakon puno slatkiša opet kreće osjećaj krivnje… Tako da prekini taj krug.

6.       Ti nisi ono što jedeš

Ta floskula „ono si što jedeš“ može poljuljati osobe koje imaju problem sa samopouzdanjem. Nije bolja osoba onaj ko jede zdravije niti je loša osoba onaj ko pojede kolač. Prestanite sebe vrednovati u odnosu na hranu. Volite sebe toliko da želite zdravije jesti ali se ne grizite kad to ne možete stići iz ma kojeg razloga.

I na kraju, kad se sve sabere i oduzme, šećer ne čini našu prehranu zdravijom ali isto tako, strah nam ne služi. Strah nas tjera da se osjećamo loše u svojoj koži i nameće nam krivnju. Život je suviše kratak da bi ga živjeli u strahu. Slušaj svoje tijelo i prilagodi svoju prehranu sebi.

Photo sa Pixabay 

Please follow and like us:

Leave a Reply

Your email address will not be published.