Fitness za početnike

Kategorija: Životni stil Objavljeno: subota, 26 Septembar 2015 Autor Marizela

piše: Nedim Musić, fitnes trener

 Ogroman broj ljudi planira da počne sa vježbanjem. Međutim, „vježbat ću“ i stvarno tjelesno vježbanje nemaju baš mnogo zajedničkih tačaka. Planiranjem se ne gube kalorije koje čine vaše masne naslage, vaši mišići ne postaju jači, a vaš organizam otporniji.

 

Da bi bio zdrav, čovjek se mora kretati, vježbati, raditi nesvakidašnje pokrete kako bi svakodnevne poslove činio sa lakoćom, kao i voditi o tome šta i koliko jede.

Šta je to Fitness?

FIT = zdrav, spreman, raspoložen, motivisan

Fitness predstavlja aktivnost osvještenog čovjeka koji želi da unaprijedi svoje zdravlje. Fitness čine tjelesne aktivnosti, pod čijim se uticajem događa niz pozitivnih promjena u ljudskom organizmu kao što su: trčanje, plivanje, biciklizam, bodybuilding, aerobik i druge.

Kako početi?

Dat ćemo vam primjer jednog vanjskog treninga za početnika:

-          Sportska oprema mora biti udobna

-          Ponijeti vodu

-          Istegnuti kompletnu muskulaturu počevši od vratnih mišića prema donjim ekstremitetima

-          Pripremiti donje ekstremitete za trčanje

-          Krenuti sa brzim hodanjem (malo veća brzina od uobičajenog hodanja) - 10 minuta

-          Nakon 10 minuta brzog hodanja pokušati sa trčanjem (brzina trčanja može biti ista kao kod brzog hodanja, s tim da se simulira trčanje praveći male skokove između koraka. Od spremnosti kardiorespiratornog sistema ovisit će i dužina/trajanje trčanja. Idealno bi bilo kada bi ta aktivnost trajala 20 – 30 minuta)

-          Napraviti pauzu od 3 – 5 minuta, napiti se vode

-          Istegnuti mišiće nogu

Ako se radi o osobi starije dobi ovo bi bilo dovoljno za prvi trening. A mlađi neka nastave sa:

-          Čučnjevi - 4 serije po 7 – 10 ponavljanja

-          Istezanje mišića leđa i trbušnih mišića

-          Vježbe za leđa – 3 serije po 10 ponavljanja

-          Trbušnjaci – 4 serije po 10 ponavljanja

-          Praviti pauze između svake serije po 1 minutu.

-          Istegnuti aktivirane mišiće

 

*U pauzama između serija piti malo vode.

Napominjem da je primjer treninga za osobu koja se nikada nije bavila sportom i kojoj je ovo prvi trening.

 Pristup svakom treningu mora biti ozbiljan i ulaskom u trening vježbač mora biti  svjestan svakog pokreta. Morate osjetiti svoje granice i ne zanositi se sa vježbama jer se vrlo često u tim zanosima dogodi neželjena povreda.

 

 Dali smo vam osnovne smjernice za vaš prvi samostalni trening, želimo vam puno sreće tokom vježbanja i nadamo se dobrim rezultatima.

 

Klikova: 1290