Alergije i prehrana

Kategorija: Prehrana Objavljeno: ponedjeljak, 19 Januar 2015 Autor Marizela

Poslednjih godina, alergije su postale veoma česta pojava i u našim krajevima. Posebno se aktiviraju u proljeće, kada se budi priroda a i organizam je tada oslabljen zimom. Izvori alergena su različiti. Mogu biti porijeklom iz hrane ali i sredine koja nas okružuje. Manifestuje se na različite načine, upalom kože, sluznice, kihanjem, kašljanjem pa čak i anafilaktičkim šokom. Alergije se ne mogu potpuno izliječiti konvencionalnim načinom liječenja, ali se mogu ublažiti simptomi i ojačati organizam, tako da tijelo samo stvori prirodnu odbranu. Alergene je potrebno izbjegavati posebno ako su simptomi jaki.

Hrana koja može pomoći u ublažavanju alergijske reakcije i njenom sprečavanju je različitog porijekla. Prije svega to su namirnice koje sadrže veću količinu vitamina B, C, E, beta karotena, cinka, selena i omega-masnih kiselina. Dobri izvori su voće i povrće, orašasto voće i riba. Dobar izvor omega masnih kiselina su i razne sjemenke buče, suncokreta, lana itd. Koje pomažu izgradnju ćelijskog zida i samim tim sprečavaju djelovanje alergena. Za jačanje imuniteta preporučuju se i čaj od ginsenga, matičnjaka i đumbira. Jak antioksidans je i luk, dok je kopriva bogata vitaminima A i C, željezom i drugim mineralima. Kopriva se može uzimati kao salata, varivo, ali i čaj. Od maslačka koji cvjeta u proljeće je dobro napraviti sok miksanjem i kuhanjem, te uzimati sok nekoliko puta na dan, barem mjesec dana. Začini su dobar izvor antioksidanasa. Posebno se izdvajaju đumbir i ljuta paprika, koji mogu smanjiti simptome alergije. Za ubrzavanje probave i lakše izlučivanje alergena iz organizma, preporučuje se ananas i agrumi (limun, narandža). Crijevnu floru pomažu i probiotici u vidu jogurta i kefira, a od napitaka obavezno uzeti zeleni čaj. U doba alergije ne treba uzimati mlijeko i sir, jaja, soju, zasićene masnoće (mast, maslac, masno meso itd.).

 

Klikova: 1430