Škola mršavljenja

Orašasti plodovi

Vrlo često postoje predrasude o orašastim plodovima da su masni i da debljaju. Međutim, činjenice su potpuno drugačije. Orašasti plodovi (bademi, orasi, lješnaci) su odličan izvor vitamina i minerala. Najviše sadrže vitamina E, vitamina B kompleksa ali i jako vrijednih minerala cinka, selena, bakra i magnezijuma. Kada je u pitanju masnoća, sadrže oleinsku kiselinu (kao i maslinovo ulje) pa djeluju na snižavanje LDL kolesterola u krvi, dok HDL drže stabilnim. Zato se može reći da je ova skupina namirnica idealna zamjena za plodove mora i ribu ukoliko ih inače ne jedemo. Od ostalih materija bitno je spomenuti aminokiselinu arginin i prehrambena vlakna.

Posebno treba istaknuti pozitivne aspekte kikirikija kojeg vrlo često smatraju glavnim krivcem debljanja. Iako ima visoku kalorijsku vrijednost, istraživanja su pokazala da se kikiriki slabo apsorbuje i da se dugo zadržava u želucu i tankom crijevu. Zbog toga duže traje osjećaj sitosti. Ovom činjenicom se mogu objasniti rezultati istraživanja koji su pokazali da pojedinci koji jedu svaki dan kikiriki imaju niži BMI od pojedinaca koji to ne rade. Dakle, razumna količina kikirikija može smanjiti potrebu za hranom.

Pravo blago među orašastim plodovima je badem. Sadrži visoko vrijedan vitamin E. Studije pokazuju da može spriječiti razvoj kardiovaskularnih bolesti, sniziti LDL u krvi i smanjiti čak i razvoj raka na pokusnim životinjama.

Zbog svega navedenog, orašasti plodovi treba da se svakodnevno konzumiraju u određenim količinama. Kada je u pitanju mršavljenje, mogu biti odlična zamjena za grickalice i slatkiše.

 

Prilikom kupovine potrebno je obratiti pažnju na rok trajanja i izgled samog ploda. Naime, lošim čuvanjem i transportom može doći do razvoja aflatoksina. Zato je preporuka uvijek birati plodove koji su bliski našem podneblju i koji nisu dugo putovali do našeg stola. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *