Paprika

Kategorija: Hrana Objavljeno: utorak, 07 April 2015 Autor Marizela

 

Dolazak jeseni obilježen je i pripremom raznih vrsta zimnice, pri čemu glavnu ulogu nerijetko igra paprika. Miris prženih paprika, već se može osjetiti na svakom koraku. Jednogodišnja biljka daje različite plodove, od jako malih, okrugli, do većih, duguljastih, zelenih, žutih ili pak crvenih primjeraka, koji mogu biti ljutog ili blagog ukusa. U Evropi je uzgoj paprike jako zastupljen, mada se više vezuje za mediteransku kuhinju.

Paprika spada u nutritivno bogate namirnice. Sadrži mnogo vode, nešto ugljikohidrata, te malo proteina i masti, ali je bogata vlaknima, kao i vitaminima i mineralima. Ima malu energetsku vrijednost, svega 20 kcal na 100 g, što je čini idealnom namirnicom za kombinovanje u različitim oblicima dijetalne prehrane. Paprika ima 4 puta više vitamina C od naranže, a količina ovisi o sorti kao i o načinu uzgoja. U crvenim paprikama je prisutan beta-karoten, pigment i antioksidans, kao i vitamin B6 i vitamin E. Od minerala su jako zastupljeni kalij i cink. Međutim, prilikom srmzavanja paprike gube se minerali, kao i vitamin C, B6 i vitamin E. Kiseljenjem se takođe gubi određena količina ovih sastojaka, ali ih ipak ostaje dovoljno za podmirenje organizma.

Ljutina paprike potiče od kapsaicina, alkaloida koji se najviše nalazi u unutarnjem dijelu ploda oko sjemenki. Kada jedemo ljutu papriku, kapsaicin djeluje na nervne završetke na jeziku i izaziva osjećaj boli. Kao odgovor na ovo, mozak luči endogene opijate endorfine, koji doprinose osjećaju dobrog raspoloženja i uživanja. Na ovaj način se opisuje potreba ljudi da jedu ljutu papriku i da se vrlo često može primijetiti kako uživaju pri tome. Osim toga, kapsaicin povećava lučenje probavnih sokova i reguliše osjećaj gladi i sitosti. Jedan od trikova koji pomaže da bi se manje jelo, jeste da se kao predjelo pojede ljuta paprika, bilo sama ili u obliku nekog jela. Na taj način se smanjuje potreba za prejedanjem i slatkim. Prisutan je i citrin koji povećava propustljivost kapilara i čini ih elastičnim. Takođe, poboljšava apetit i probavu.

Svježe paprike treba kupovati pazeći da imaju sjajnu, neoštećenu kožu, te hrskavu i tvrdu strukturu. Treba ih čuvati u frižideru do 5 dana ili pak konzervirati smrzavanjem ili kiseljenjem. Priprema jela sa paprikom na ovom području je jako popularna. Paprike se kombinuju sa drugim povrćem i mesom uglavnom za pripremu slanih jela i salata. Preporuka je da se paprika uzima svježa kako bi iskoristivost i bioraspoloživost bila veća.

 

Klikova: 1248