Banane

Kategorija: Hrana Objavljeno: ponedjeljak, 26 Januar 2015 Autor Marizela

Banane potiču iz Malezije, odakle su se raširile na Filipine i Indiju, Afriku, te Ameriku. Danas su banane dostupne širom svijeta, upravo zbog njihovog dobrog čuvanja i transporta. Banane rastu na stablu, koje može biti i do 8 metara visine. Na vrhu stabla, između listova pojavljuje se grana sa visećim cvjetom iz kojeg se razvije plod u vidu grozda. Postoji više vrsta banana, te tako varira i njihova veličina. Plod banane se nalazi unutar žute kore. Plod treba da je krem do žute boje i kako banana zrije, tako plod postaje mekši.

Banana je veoma omiljeno voće, rijetko izazivaju alergiju, pa se mogu davati i djeci. Dobar su izvor kalija i energije te ih često jedu i sportisti. Banana sadrži složene ugljikohidrate pektin i škrob koji se polako razgrađuju i oslobađaju energiju. U 100 g banane nalazi se oko 90 kcal. Po sastavu, banane imaju najviše ugljikohidrata (23%), zatim šećera, biljnih vlakana, bjelančevina te jako malo masti. Osim već pomenutog kalija, banane sadrže još magnezij, cink, kalcij, fluor, fosfor, željezo i bakar. Od vitamina treba pomenuti vitamine B grupe, beta-karoten, vitamin C i E. Prilikom zrenja škrob se pretvara u šećere pri čemu treba istaći da nastaju i tzv. probiotski šećer inulin. Inulin poboljšava probavu i djeluje pozitivno na rad crijeva. Naime, aktiviraju površinske ćelije želuca te stvara zaštitni sloj sluzi, koja je barijera za želučanu kiselinu, te eliminira bakterije iz želuca, prije svega i Heliobacter pylori koja je uzročnik čira. Zbog sastava, banane pozitivno djeluju i na krvi pritisak, rad srca, živaca i mišića.

Banane se beru zelene, a zrenje se događa naknadno. Ako će se banane jesti odmah, onda je bolje kupiti zrele, žute sa malim pjegicama a ako namjeravamo da stoje neko vrijeme, onda se uzimaju zelenije. Banane se mogu i smrznuti te kasnije koristiti za pripremu raznih jela. Kod nas je uobičajeno da se banane jedu svježe, ali isto tako se mogu pripremiti razna jela. Posebno se dobro kombinuju sa mliječnim proizvodima i pahuljicama, te mogu biti dobar i zdrav izbor za doručak.

 

Klikova: 1541