Životni stil

Fitness za početnike

piše: Nedim Musić, fitnes trener

 Ogroman broj ljudi planira da počne sa vježbanjem. Međutim, „vježbat ću“ i stvarno tjelesno vježbanje nemaju baš mnogo zajedničkih tačaka. Planiranjem se ne gube kalorije koje čine vaše masne naslage, vaši mišići ne postaju jači, a vaš organizam otporniji.

 

Da bi bio zdrav, čovjek se mora kretati, vježbati, raditi nesvakidašnje pokrete kako bi svakodnevne poslove činio sa lakoćom, kao i voditi o tome šta i koliko jede.

Šta je to Fitness?

FIT = zdrav, spreman, raspoložen, motivisan

Fitness predstavlja aktivnost osvještenog čovjeka koji želi da unaprijedi svoje zdravlje. Fitness čine tjelesne aktivnosti, pod čijim se uticajem događa niz pozitivnih promjena u ljudskom organizmu kao što su: trčanje, plivanje, biciklizam, bodybuilding, aerobik i druge.

Kako početi?

Dat ćemo vam primjer jednog vanjskog treninga za početnika:

          Sportska oprema mora biti udobna

          Ponijeti vodu

          Istegnuti kompletnu muskulaturu počevši od vratnih mišića prema donjim ekstremitetima

          Pripremiti donje ekstremitete za trčanje

          Krenuti sa brzim hodanjem (malo veća brzina od uobičajenog hodanja) – 10 minuta

          Nakon 10 minuta brzog hodanja pokušati sa trčanjem (brzina trčanja može biti ista kao kod brzog hodanja, s tim da se simulira trčanje praveći male skokove između koraka. Od spremnosti kardiorespiratornog sistema ovisit će i dužina/trajanje trčanja. Idealno bi bilo kada bi ta aktivnost trajala 20 – 30 minuta)

          Napraviti pauzu od 3 – 5 minuta, napiti se vode

          Istegnuti mišiće nogu

Ako se radi o osobi starije dobi ovo bi bilo dovoljno za prvi trening. A mlađi neka nastave sa:

          Čučnjevi – 4 serije po 7 – 10 ponavljanja

          Istezanje mišića leđa i trbušnih mišića

          Vježbe za leđa – 3 serije po 10 ponavljanja

          Trbušnjaci – 4 serije po 10 ponavljanja

          Praviti pauze između svake serije po 1 minutu.

          Istegnuti aktivirane mišiće

 

*U pauzama između serija piti malo vode.

Napominjem da je primjer treninga za osobu koja se nikada nije bavila sportom i kojoj je ovo prvi trening.

 Pristup svakom treningu mora biti ozbiljan i ulaskom u trening vježbač mora biti  svjestan svakog pokreta. Morate osjetiti svoje granice i ne zanositi se sa vježbama jer se vrlo često u tim zanosima dogodi neželjena povreda.

 

 Dali smo vam osnovne smjernice za vaš prvi samostalni trening, želimo vam puno sreće tokom vježbanja i nadamo se dobrim rezultatima.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *