Maslac ili margarin?

Tražeći temu za ovu sedmicu, poslušala sam prijedlog prijatelja da napišem nešto o maslacu i margarinu. Naivno sam vjerovala kako će to biti jednostavno sve dok nisam krenula da istražujem nova saznanja. Već sad znam da će ovo biti nekoliko tekstova na ovu temu sa praktičnim primjerima. Nije ni čudo da su potrošači jako zbunjeni. Informacija je mnogo i često su veoma oprečne. Jedan dan masti su „krive“ za sve, drugi dan margarin je otrov itd.

Probiotički mliječni proizvodi

U poslednjih petnaest godina prava je ekspanzija prehrambenih proizvoda kojima se dodaju određeni sastojci sa ciljem da joj se obogati sastav ili postigne specifično djelovanje na organizam. Posebnu ulogu imaju probiotički mliječni proizvodi, koji u svom sastavu imaju bakterijske kulture. Da bismo shvatili šta su i kako nam služe potrebno je znati neke činjenice o ljudskom probavnom sistemu. Probavni sistem čovjeka je dinamična mješavina esencijalnih mikroorganizama na koju utiču genetika, okolina, način prehrane i bolesti. Profil bakterijske populacije se razlikuje duž probavnog trakta ali i među pojedincima. Količina mikroorganizama koji „stanuju“ u crijevima se računa da je 35 do 50% ukupnog sadržaja.

Kocka za supu

Na tržištu se danas nalazi velika paleta proizvoda pod nazivom „Kocke za juhu“, „Pileće kocke“, „Goveđe kocke“ itd. Ja sam u ovoj recenziji uzela za primjer pileću kocku. Inače, nema neke velike razlike u sastojcima bilo koje kocke koje možemo pronaći u našim prodavnicama. Zbog velikog broja sastojaka i dužine ovog članka, neću se baviti svakim sastojkom. Neke od njih ću vjerovatno obraditi u nekom od narednih članaka.

• Prehrana

Alternativni načini prehrane

Alternativni načini prehrane su postali posebno popularni zadnjih 30 godina. Ekspanziju su doživjeli zahvaljujući pokušaju ljudi da traže izliječenje bolesti drugim metodama, osim konvecionalne medicine. Posebno se to odnosi na maligne bolesti. Alternativno znači nestandardna prehrana. Bitno je definisati i „standardnu“ prehranu koja obuhvata sve grupe namirnica, raspoređene u skladu sa preporukama, raznovrsno uvrštene u svakodnevnu prehranu. Međutim, većina ljudi se ne hrani prema osnovnim preporukama: umjereno, raznovrsno i često. Zbog svog načina života ali i zbog razvoja prehrambene industrije, način preAlternativni načini prehrane su postali posebno popularni zadnjih 30 godina. Ekspanziju su doživjeli zahvaljujući pokušaju ljudi da traže izliječenje bolesti drugim metodama, osim konvecionalne medicine. Posebno se to odnosi…